Monday, February 11, 2008

Di Tag Oleh John Norafizan

8 fakta/apa-apa sahaja tentang aku?

Peraturan permainan ini jelas memberitahu ‘Each blogger starts with eight random facts/habits about themselves’

Jadi aku akan memberitahu fakta yang berkenaan dengan dunia penulisanku.

1. Aku sebenarnya bukan ulat buku!
– Benar. Tak percaya? Korang kena percaya jugak. Walaupun bukan ulat buku tapi aku memang suka baca novel. Tak kira apa jua genre aku pulun baca asalkan novel tu dapat menarik minat aku.

2. Inspirasi
– Inspirasi aku untuk menghasilkan sesebuah novel adalah: Mata – melihat, Telinga – mendengar, Mulut – bertanya, Tangan – Menulis & Otak – berfikir. Mudah kan?

3. Pelbagai Genre
– Aku ingin mencapai impian aku untuk menghasilkan pelbagai genre dalam setiap novel terbaru aku dan tidak tertumpu pada novel cinta sahaja. Aku ingin menjadi seorang novelis yang serba boleh dan tidak tertakluk pada satu title sahaja. Aku tak ingin digelar penulis novel cinta, seram, thriller dan sewaktu dengannya tetapi Novelis Serba Boleh.

4. Novel adalah Hiburan
– Inilah hiburan aku semasa aku kesepian, kesunyian dan masa santai. Aku tidak suka melepak di luar melainkan di dalam rumah dan membuat sesuatu yang aku suka. RumahKu SyurgaKu.

5. Aku suka menulis sampai jauh malam
– Kerana idea akan semakin melimpah ketika waktu beransur dinihari. Kini dengan adanya laptop sendiri, lebih asyik aku menulis sampai jauh malam.

6. Manuskrip Pelbagai Genre
– Insya-Allah akan menemui anda di Pesta Buku kelak. Tidak kiralah tahunnya. Hehehe

7. Mood
– Ya Rabbi … kalau mood malas aku ni dating, memang malas aku nak mengarang. Kalau tak dipaksa, boleh sampai berbulan malah bertahun aku tak kan mengadap computer. So, moral of the story, aku sering memaksa mood dengan memujuk diri sendiri untuk menyiapkan sesebuah manuskrip.

8. Bercuti
- ke tepi pantai, ke pulau, dan ke mana-mana sahajalah yang boleh memberikan inspirasi pada aku untuk melakarkan keindahannya di dalam novel terbaru aku.

P/S: John, puas hati ke selepas saya jawab tag ni? Letih tau main kejar2. Huh!

No comments: