Saturday, February 16, 2008

Kini Aku Kembali ... Menggegarkan Anda ...



Hai semua ... Assalammualaikum. Kini aku kembali dengan berwajah baru dan meninggalkan yang lama yang penuh dengan duka.

Seperti tahun sudah, tahun ni (di awal tahun) aku nak kasi gegarrrr di pesta buku dengan kemunculan Insya-Allah 3 buah novel aku yang terbaru dan mungkin sebuah novel kanak-kanak buah tangan daripada aku yang pertama. Maju setapak lagi. Yang mana ada anak-anak, bolehlah dapatkan novel kanak-kanak daripada aku. Yang mana tak ada anak, boleh juga mengembalikan zaman kanak2 anda dengan membaca novel aku. Keh keh keh ...

Walaupun begitu, aku tak pasti lagi novel seram aku yang pertama akan diterbitkan atau tidak pada pesta buku kali ini. Aku masih lagi menanti jawapannya. Entah bila penantian aku akan berakhir.

Yang satu lagi novel cinta tragis yang mengisahkan kasih sayang seorang insan yang bernama Haifa Hezzy kepada sesama insan, keluarga dan sahabat, kemungkinan besar akan diterbitkan di pesta buku bulan April nanti. Dalam novel ini, aku mengangkat tema pengorbanan insan yang bernama Haifa Hezzy kepada sesama insan, keluarga dan juga sahabatnya. Bukan semua yang mampu menjadi setabah Haifa Hezzy apabila cintanya terpaksa diserahkan kepada orang lain demi kebahagiaan mereka yang disayangi. Bergelumang dengan air mata ? Mungkin. Khabarkan pada aku jika novel ini mampu menitiskan air mata anda. Komenkan pada aku jika novel ini tidak meninggalkan kesan kepada jiwa anda. Aku kini lebih bersedia untuk menerima segala rencah kritikan walaupun kritikan itu berbisa. AKu kini bukan novelis yang dulu kerana aku kini lebih matang menentang arus kehidupan. Dan aku juga akan lantang bersuara jika ada yang tidak memuaskan hati aku. Maaf dipohon jika kata-kata aku kelak bisa mengguriskan hati anda dan inilah aku. Terimalah aku seadanya.

Satu lagi novel aku kemungkinan besar juga akan diterbitkan, mengisahkan pengorbanan seorang gadis yang bernama Irene Darvinna demi memenuhi permintaan seseorang pada jangka hayatnya diambang maut. Dia sanggup mengahwini lelaki sebaya dengan bapanya demi kasih sayangnya kepada anak-anak lelaki itu walaupun anak bujang lelaki itu menaruh hati kepadanya. Kisah cinta anak tiri kepada ibu tiri yang masih muda dan hampir sebaya. Bagaimana kisah seterusnya, nantikan kemunculan novel ini. Muaahhs. Tapi tak tahulah sama ada novel-novel terbaru aku kali ini dapat memenuhi citarasa anda ataupun tidak. Berbeza manusia berbeza citarasanya. Harap2 dapat memuaskan hati.

Itu je buat kali. Hingga ketemu lagi yaa ... daaaa

No comments: