Sunday, November 2, 2008

Sedikit Promo Slot MAHAKARYA CINTA


MAHAKARYA CINTA - PERLUKAH KITA MELEPASKAN ORANG YANG KITA SAYANG?


“Maira...?”


“Hmm...”“Perlukah kita melepaskan orang yang kita sayang?” Tiba-tiba sahaja soalan itu yang terpacul dari mulut Zanzilawati Izzrunnie.


Tanpa mukadimah terlebih dahulu, soalan itu yang dia perolehi daripada Zanzilawati Izzrunnie sesudah lama gadis itu membisukan dirinya. Berkerut dahi Nurhumaira memandang Zanzilawati Izzrunnie.


“Apa yang kau cuba cari daripada soalan itu?” Nurhumaira bertanya untuk kepastian.
Zanzilawati Izzrunnie mengangkat bahunya.


“Sesuatu yang mengelirukan aku beberapa hari ini dan aku cuba menyelesaikan persoalan yang membelit pusat akal aku. Semakin lama semakin berserabut dan aku... entahlah. Aku tak tahu nak cakap macam mana. Bolehkah kau tolong aku menyelesaikan persoalan yang menyesakkan minda aku?” Dia cuba memancing simpati daripada Nurhumaira.


“Hmmm... melepaskan orang yang kita sayang? Jika kita sayangkan orang itu, kenapa kita mesti melepaskannya? Sepatutnya kita mempertahankan orang yang kita sayang, bukan melepaskannya. Falsafah mana kau kutip ni, Zila, yang kita perlu melepaskan seseorang itu jika kita sayangkannya? Hanya orang bodoh saja yang melepaskan orang yang disayang. Kalau akulah... aku akan mempertahankan orang yang aku sayang walau apa jua rintangan yang terpaksa aku hadapi. Aku takkan semudah itu melepaskan orang yang aku sayang. Takkan, Zila... takkan.” Nurhumaira memberikan pendapatnya.


Terdiam Zanzilawati Izzrunnie mendengar keutuhan daripada kata-kata yang meluncur keluar dari mulut Nurhumaira. Dia meneguk ice blended semula.

No comments: