Wednesday, December 3, 2008

Dakapan Kasih: Tenungan Maut Itu Masih Lagi Menjadi Milikku Setelah Aku Menjadi Isteri Abahmu? - Irene Darvinna


Ya Allah ... dia buat balik sesudah lama dia tidak menghantar tenungan seperti ini. Tegakanlah hati aku untuk menerima segala bentuk dugaan yang dihulurkan oleh Eiszac ... Irene Darvinna berdoa di dalam hati agar dia tidak tersungkur daripada landasan hidup yang betul

Ayreil Eiszacwan perasan ketisakselesaan Irene Darvinna daripada tenungan yang dihantar, lalu perlahan-lahan Ayreil Eiszacwan mengukir senyuman. Dia suka setiap kali melihat Irene Darvinna gelabah. Ada keunikkan di situ.

“Irene, kenapa awak resah? Seperti tidak selesa berada di sisi saya? Sebagai seorang sahabat yang baik, awak harus menyelesakan diri di samping sahabat awak. Awak tidak boleh resah sepanjang masa ketika berada di sisinya kerana awak akan membuat dia berasa kurang senang dengan tingkah awak. Awak harus menerima sahaja kekurangan dan kelebihan dirinya.” Ayreil Eiszacwan memancing lagi reaksi Irene Darvinna. Irene Darvinna cuba mengawal perasaannya dengan menyimpul senyuman. Dia tidak mahu Ayreil Eiszacwan tahu resah yang bertandang di dalam hatinya kini.

“Awak menduga saya ye? Awak sendiri tahu saya memang tidak selesa dengan tenungan awak tetapi saya akan belajar untuk menerimanya demi sahabat saya.” Akhirnya Irene Darvinna berterus-terang. Senyuman Ayreil Eiszacwan semakin melebar.

No comments: