Friday, July 23, 2010

Pertemuan Dengan Seorang Sahabat

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera buat semua pengunjung blog ku. Apakhabar anda semua. Kini saya kembali berblog walaupun sudah lama tidak mengemaskinikan blog.

Saya ingin kongsikan pertemuan saya dengan seorang rakan yang banyak memberi nasihat kepada saya tentang dunia penulisan dan juga pengetahuan am yang diketahuinya. Banyak jugalah maklumat yang saya perolehi daripadanya. Banyak juga tips-tips yang diberikan kepada saya di saat kepala buntu untuk mengeluarkan idea. Terima kasih saya ucapkan kepadanya yang banyak berkongsi segala-galanya. Terbuka sekejap minda saya untuk mencari maklumat dan idea-idea yang diperlukan. Sesungguhnya memang agak tertekan dalam mencari idea. Bukan senang idea hendak datang dan kemudian dikembangkan menjadi sebuah cerita yang sempurna. Kalau anda semua hendak tahu betapa peritnya menjadi seorang penulis, tulislah sebuah novel dan anda akan merasai pengalaman itu sendiri. Jika tidak, jangan tahu komen sahaja tanpa teguran yang berasas.

Di penghujung pertemuan, dia telah menghadiahkan saya cokelat yang menjadi kegemaran saya. Terima kasih Anyss. Sedap betul cokelat ni...


No comments: